نشست تخصصی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای با عنوان " بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت دانشگاهیان"

مدیر فنی

نشست تخصصی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای با عنوان " بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت دانشگاهیان"

تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توسط کارشناسان در جمع اساتید بسیجی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای، به مناسبت هفته بسیج  نشست تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت دانشگاهیان با حضور دکتر شعبانی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ناجا، دکتر دارا رئیس سازمان بسیج دانشگاه های تهران بزرگ، حجت الاسلام والمسلمین بنیان جوادی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر حقیقی رئیس دانشکده، حجت الاسلام و المسلمین فصیحی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشکده شهید شمسی پور و  جمعی از اساتید بسیجی  روز سه شنبه مورخ 98/8/28 برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران ابتدا ریاست دانشکده  دکتر  حقیقی ضمن خوش آمدگویی، به معرفی تاریخچه تاسیس، ظرفیت ها، امکانات، قابلیت ها و چشم اندازهای دانشکده پرداخت و افزود هدف ما بر این است که جوانانی کارآفرین و خلاق تربیت کنیم و اساتید ما جزء بهترین اساتید هستند. وی افزود این دانشکده در راستای برنامه های علمی فرهنگی بسیار پر جنب و جوش است و ما در این دانشکده کمترین چالش ها را داریم.

حجت الاسلام بنیان جوادی ضمن اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه دیدگاه های رهبر معظم انقلاب را بسیار پویا و امید بخش توصیف کرد و افزود در حالی که دشمنان در مورد پایان حکومت چهل ساله جمهوری اسلامی ایران صحبت می کردند، رهبر معظم استارت چهل سال دوم را زدند و ایشان با این بیانیه افقی را با ایمان به خداوند متعال فرا روی ما قرار دادند و حجتی را بر ما تمام کردند که ما نباید منفعل باشیم و باید در راستای این بیانیه گام برداریم و تلاش کنیم. وی افزود این بیانیه را عالی ترین مقام کشور یعنی مقام معظم رهبری صادر کرده اند و مخاطب آن تمام مردم کشور هستند.

 

 در ادامه دکتر جلیلی طی سخنانی اعلام نمود  حدود 74 کانون بسیج در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور تاسیس گردیده  و ایجاد کارگروه سبک زندگی اسلامی،اندیشکده مطالعات راهبردی اشتغال مهارت محور،کارگروه بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری نشست های تخصصی ،همایش ها و کارگاه های تخصصی،نمایشگاه ها،اردوهای جهادی و  علمی و پژوهشی از دیگر اقدامات این مرکز می باشد. وی توضیح داد ما تعامل خیلی خوبی با نهاد رهبری داشته ایم از سوی دیگر تفاهم نامه های خوبی با شورای  عالی انقلاب فرهنگی امضاء کرده ایم و در حوزه های فرهنگسازی، اسلامی شدن دانشگاه ها،استارت اپ ها و شتاب دهدنده ها،ایجاد کانون های جدید،جذب  و حمایت از اساتید نخبه ،تشکیل کارگروه های مسأله محور و ... فعالیت هایی در دست اقدام می باشد.

دکتر دارا ریاست سازمان بسیج اساتید دانشگاه های تهران  طی سخنانی  توضیح داد یکی از دانشگاه هایی که در ساختارمند کردن بسیج اساتید پیشگام بود دانشگاه فنی و حرفه ای بوده است. وی تاکید کرد در سالهای اخیر بسیج اساتید با نگاه تحولی دو رویکرد اصلی را که مقام معظم رهبری تاکید داشتند در نظر گرفته است، یکی بحث اجتماعی کردن فعالیت های بسیج و رویکرد دوم اثربخشی است. وی افزود نگاه ما به حل مسائل نگاه علمی است و در این دوره به دلیل اینکه جامعه ما مبتلا به مشکلات اقتصادی است، ما باید با دادن طرح دولت را یاری کنیم.

 

دکتر شعبانی معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ناجا  در قالب فایل پاورپوینت بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین نمود ،ایشان توضیح داد دانشگاه در سه حوزه رسالت دارد، حوزه مغزافزاری، حوزه نرم افزاری و حوزه سخت افزاری و چنانچه ما در حوزه مغزافزاری درست کار کنیم و حوزه مغزافزار را درست تربیت کنیم شرایط تولید محتوای سخت افزار فراهم خواهد شد و پیشنهاد می دهم یک حرکت نهضتی در بسیج اساتید راه بیفتد و آن بحث تربیت مدرسان بیانیه گام دوم است.وی مباحث خود را در دوحیطه مطرح کرد، ابتدا به بحث چگونگی تحلیل و بررسی رویکرد و مدل بیانیه پرداخت و در بخش دوم به نقش دانشگاهیان در بحث بیانیه گام دوم اشاره کرد. ایشان همچنین افزود بیانیه گام دوم را باید به یک جریان فرهنگی تبدیل کنیم و بسیج اساتید در این زمینه می تواند نقش پیش رونده و پیش برنده داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.