همایش مجازی دستاوردها و ظرفیت های بسیج در صیانت از انقلاب اسلامی

دانشگاه فنی حرفه ای
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار گردید

همایش مجازی دستاوردها و ظرفیت های بسیج در صیانت از انقلاب اسلامی

سردار طلایی نیک: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، تعمیم ولایت مداری و ولایت پذیری، پشتیبانی امنیت داخلی، توسعه سازمان رزم، گسترش کمک رسانی به جبهه ها، گسترش ایثارگری و فداکاری در جامعه، الگوسازی برای زیست انقلابی(جهادی)، الگو فرازمانی و الگو دهی فراملی را از نقش های بسیج در دستاورد های دفاع مقدس می باشد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای ، روز چهارشنبه مورخه 9/5/ 99 به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین همایش مجازی دستاوردها و ظرفیت های بسیج در صیانت از انقلاب اسلامی به همت بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای و به میزبانی دانشکده فنی انقلاب اسلامی برگزار گردید.

در ابتدا دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، ضمن بیان فلسفه و معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا، به بیان تاریخچه مختصری از این دانشگاه پرداخت. وی با اشاره به همکاری بخش های مختلف صنعتی و آموزشی با دانشگاه فنی و حرفه ای و جذب حدود 64 درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در مشاغل و بازارکار، ابزار خرسندی نمود که هم می توانیم در درآمد فردی افراد موثر باشیم و هم در بدنه رشد تولید اقتصاد ملی جایگاه ویژه ای داشته باشیم. دکتر صالحی عمران با تاکید برکمک به رشد فناوری، ارتقاء بهره وری و دانش های فنی و حرفه ای و مهارتی جوانان، به ارائه توضیحاتی پیرامون فلسفه ماموریتی خاص دانشگاه فنی و حرفه ای پرداخت. وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر تاکید و اهمیت موضوع اقتصاد و نامگذاری سال های اخیر تاکنون به مباحث اقتصادی در کشور، خاطرنشان کرد که این مهم باید در سیاست گذاری های آموزشی و غیر آموزشی مورد توجه همه مدیران قرار گیرد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، تنها راه رهایی از بحران و چالش های اقتصادی موجود را استفاده از بازوان توانمند منابع انسانی و اراده و تفکر بسیجی دانسته و گفت: با توجه به آمیختگی این همت ملی و اندیشه دینی که از دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی وجود داشته است، می توانیم با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه فنی و حرفه ای همراه با تفکر بسیجی اساتید، همکاران و دانشجویان و عزم ملی بر تمامی این چالش ها فائق آئیم.

وبینار بسیج اساتید

در ادامه سردار طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، با بیان دستاورد های بسیج در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بسیج، دفاع مردمی را در دفاع مقدس پایه ریزی کرد. اگر بسیج وارد میدان رزم نمی شد و در دفاع مقدس نقش ویژه و محوری خودش را نداشت، ما نمیتوانستیم نقش مردم را در مردمی کردن دفاع دنبال کنیم. وی افزود: در واقع دفاع مقدس بر مبنای ارزش های دینی، اعتقادی و انقلابی با محوریت فرماندهی ولایی حضرت امام(ره)، جنگ تحمیلی به با حضور بسیج به دفاع مقدس تبدیل شد. سردار طلایی نیک، نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، تعمیم ولایت مداری و ولایت پذیری، پشتیبانی امنیت داخلی، توسعه سازمان رزم، گسترش کمک رسانی به جبهه ها، گسترش ایثارگری و فداکاری در جامعه، الگوسازی برای زیست انقلابی(جهادی)، الگو فرازمانی و الگو دهی فراملی را از نقش های بسیج در دستاورد های دفاع مقدس بیان نمود.

دکتر حبیب زاده معاون سیاسی بسیج مستضعفین، ضمن بیان دستاورد های بسیج در حوزه سیاسی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین برنامه برای استفاده از ظرفیت های مردمی جهت پیشبرد انقلاب اسلامی و تامین منافع ملی و امینتی کشور، تشکیل بسیج مردمی به فرمان حضرت امام(ره) بود. وی با توجه به بیانه گام دوم انقلاب به نقش بسیج در مقاطع گوناگون، توضیحاتی در خصوص حضور مجموعه بسیج در گروه های جهادی و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و محروم کشور ارائه کرد.

وبینار بسیج اساتید

در ادامه دکتر جعفرپور رئیس بسیج اساتید وزارت علوم، به ارائه دستاورد های بسیج در حوزه علم و فناوری پرداخت. وی با اشاره به حضور موفق دانشگاهیان در صحنه های جنگ به عنوان یکی از مولفه های حکمرانی علمی کشور، آمادگی همه جانبه بسیج اساتید را در جهت دفاع از کیان منافع کشور اعلام کرد. دکتر جعفرپور، با بیان اینکه رویکرد بسیج اساتید جهت دهی فعالیت بسیج به سمت رویکردهای علمی و پژوهشی است،توضیحاتی در خصوص فعالیت کانون های بسیج اساتید، تشکیل گروه های حل مسئله در دانشگاه، برگزاری همایش های مختلف با رویکرد حل مسائل جامعه، اداره مقالات علمی در حوزه فرهنگی، برگزاری اردوهای راهیان اقتدار ایراد نمود.

دیگر سخنران وبینار دکتر خوش چهره اقتصاددان و از اساتید دانشگاه، ضمن توضیح دستاوردهای بسیج در حوزه اقتصاد، به جایگاه مردمی بودن بسیج در حوزه های مختلف مصلح ملی و نظام جمهوری اسلامی اشاره نمود. وی نقش تعیین کننده بسیج در مقابل حضور و مشارکت مردم را در عرصه دفاع ملی مهم و عنوان کرده و کارکرد های بسیج را بی نظیر و حیاتی قلمداد کرد.

وبینار بسیج اساتید

در ادامه دکتر ابن الدین جانشین بسیج اساتید کشور، با اشاره به دستاوردهای بسیج در حوزه اجتماعی، به توضیح بخشی از وظایف تائید شده اساتید بسیجی به ویژه در حوزه فنی و حرفه ای و مسیر حرکت علمی بسیج اساتید پرداخته و شناسایی مسائل و مشکلات جامعه و ارائه راه حل جامع علمی و مطالبه گری را بخشی از فعالیت بسیج اساتید کشور عنوان کرد. سردار آبنوش معاون سابق عملیات سازمان بسیج مستضعفین، در ابتدا به بیان دستاورد های بسیج در حوزه سازندگی اشاره نموده و با تاکید بر اینکه بسیج بستر تحقق جمهوریت به معنای واقعی کلمه است، توضیحاتی پیرامون فلسفه بسیج و سازماندهی حوزه های مختلف بسیج ایراد نمود .

وبینار بسیج

سپس مهندس حیدری معاون امورمجلس دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر استفاده و بهره گیری از ابزار و امکانات موجود و نیروهای متخصص بسیج اساتید در حل مشکلات و چالش های کشور، به توصیف فعالیت های بسیج در سازندگی و بیان نقش و کارکردها و دستاوردهای بسیج، پرداخت.

در ادامه مهندس عبدی رئیس دانشکده فنی انقلاب اسلامی، ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدعوین در این همایش مجازی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای علم و فناوری و شهدای بهداشت و سلامت، سالروز فرخنده و مبارک تشکیل بسیج را تبریک گفتند و افزود: یقینا تلاش دانشجویان بسیجی در حوزه های مختلف به ویژه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مبارزه با ویروس کرونا منشاء خیرات و برکات برای جامعه بوده و ضمن ابراز امیدواری از بهره مندی همیشگی از این موهبت الهی، یاد و خاطره سردار شهید حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران که از افتخارات و دانش آموختگان دانشکده فنی انقلاب اسلامی در رشته متالوژی می باشد گرامی داشت.

دکتر مراد زاده معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور، در ابتدا به توضیح دستاوردهای بسیج در حوزه فرهنگی پرداخت. ایشان عمده محورهای اساسی در دستاوردهای معنوی و روحی و روانی و اخلاقی بسیج را اعتقادات و آرمان های دینی، ایمان و اخلاص در دوران دفاع مقدس، عشق، ایثار و شهادت طلبی، شجاعت دانست. معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور، تفکر و روحیه انقلابی گری، روحیه جهادی، صبوری و شکیبایی در همه زمینه ها، تواضع و فروتنی، استکبار ستیزی، در صحنه بودن، مهدویت گرایی، ساده زیستی و نهضت انتظار را از خصوصیات و ویژگی های بارز فرهنگ بسیجی دانست.

در پایان دکتر جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای، به اهم دستاورد های بسیج در حوزه معنویت و اخلاق اشاره نموده و توضیحاتی پیرامون اندیشکده اشتغال مهارت محور با کمک همه گروه های مسئله محور ارائه نمود.. وی یکی از مهمترین اقدامات خداپسندانه بسیج اساتید در شرایط شیوع بیماری کرونا را جمع آوری کمک های مومنانه جهت ارسال به خانواده های کم برخوردار و محروم برشمرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.