وبینار تخصصی تاریخچه تحریف اخبار مربوط به ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی توسط رسانه های بیگانه

دانشگاه فنی حرفه ای
به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی صورت گرفت

وبینار تخصصی تاریخچه تحریف اخبار مربوط به ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی توسط رسانه های بیگانه

نادر طالب زاده (مستند ساز و تهیه کننده): این تحریف و سانسور خبری چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن با هدفهای متعددی صورت میگیرد. آنچه واضح می باشد این است که در این عرصه تلاش گردد با شفاف سازی مطالب و اطلاع دقیق از کلیه جریانات داخلی و اتفاقات خارجی این فرصت را به دشمن ندهیم تا با تحلیل های هدفمند و غلط خود افکار مردم را در دست بگیرد. همچنین در خصوص چندین مستندی که در این باره ساخته شد مطالبی را عنوان نمودند.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای؛ در مورخه دوازدهم آذرماه 1399 وبیناری با موضوعیت تاریخچه تحریف اخبار مربوط به ایران قبل و و بعد از انقلاب اسلامی توسط رسانه های بیگانه به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای و بسیج اساتید و به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی و سخنران مدعو دکتر نادر طالب زاده برگزار گردید.

دکتر رضا مهدی (معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای) ضمن خیر مقدم به مهمان وبینار دکتر طالب زاده و معرفی مختصر دانشگاه فنی و حرفه ای و همچنین اهمیت موضوع این وبینار در خصوص تاریخچه تحریف خبر و بررسی رسانه های کشور و جهان به چالش کشیدن این موضوع مطالبی را مطرح نمود.

سپس دکتر مهرداد احمدی (رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی) ضمن گرامیداشت دهم آذر ماه روز شهادت روحانی شهید سید حسن مدرس و روز مجلس و دوازدهم آذر ماه مقارن با وبینار حاضر، روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین عرض تسلیت به مناسبت شهید دانشمند دکتر محسن فخری زاده به دست ناپاک صهیونیسم جهانی در خصوص برگزاری این وبینار اظهار داشت: این وبینار به دلیل اهمیت آشنایی بیشتر با جنگ نرم برنامه ریزی گردید چرا که براساس فرمایش مقام معظم رهبری، اغوا و فریب پایه و اساس جنگ نرم است و هدف آن تغییر نگرش یک ملت است. و تغییر نگرش ملت ها هم یکی از ملزومات مدیریت جهانی توسط استکبار جهانی است. به گونه ای که طراحان و مجریان آنها در مواجهه با انقلاب اسلامی با تحریف اخبار مربوط به ایران، سعی در استحاله فرهنگی، سیاسی، تخریب چهره های ارزشی، نهادهای انقلابی، ایجاد ناامنی، شایعه، ترویج روحیه ناامیدی، بی تفاوتی در برابر مسائل مهم کشور و در نهایت نارضایتی و بحران زایی است.

در ادامه دکتر نادر طالب زاده (مستند ساز و تهیه کننده) مطالبی را در خصوص موضوع وبینار مطرح نمودند. ایشان اظهار داشتند: این تحریف و سانسور خبری چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن با هدفهای متعددی صورت میگیرد. آنچه واضح می باشد این است که در این عرصه تلاش گردد با شفاف سازی مطالب و اطلاع دقیق از کلیه جریانات داخلی و اتفاقات خارجی این فرصت را به دشمن ندهیم تا با تحلیل های هدفمند و غلط خود افکار مردم را در دست بگیرد. همچنین در خصوص چندین مستندی که در این باره ساخته شد مطالبی را عنوان نمودند. ایشان در خصوص سوال یکی از شرکت کنندگان با این مضمون که یکی از راهکارهای مقابله با تحریف اخبار استفاده از پیشکسوتان عرصه جنگ و دفاع مقدس است که متاسفانه استفاده نمی شود راهکار چیست؟ اظهار داشت : شاهدان عینی که در بطن یک اتفاق حضور داشتند بهترین ارائه کنندگان اخبار می باشند که متاسفانه از حضورشان استفاده کامل و وافی صورت نمیگیرد، حتی گاها همین پیشکسوتان که به طور دقیق تر در بطن خبر بوده و ریز اتفاقات را به صورت عینی رصد نموده اند می توانند تحلیل های واقعی و بدون تحریف را ارائه دهند.

در ادامه دکتر محمدرضا جلیلی (رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای) نیز مطالبی مهمی در خصوص رصد اخبار ایران و بازتاب آن در سطح جهان و همچنین بالعکس ارائه نمودند. ایشان اظهار داشتند: تسخیر لانه جاسوسی و موضع گیری های که صورت گرفت و همچنین جریان های سیاسی که نظرات متفاوتی داشتند و همچنین واقعه یازده سپتامبر و بازتاب اخبار در سطح جهان و...... نمونه های متنوعی هستند که میتوان در این خصوص بیان نمود. در پایان به سوالات و موضوعات مطروحه توسط شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.