وبینار سردار سلیمانی شهید تراز انقلاب اسلامی و الگویی برای جوانان

دانشگاه فنی حرفه ای
به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای پسران خرم آباد صورت گرفت

وبینار سردار سلیمانی شهید تراز انقلاب اسلامی و الگویی برای جوانان

محمد رضا جلیلی :سردار سلیمانی الگوی وارسته مقاومت در جهان اسلام و در تراز یک الگو نه تنها برای جوانان ایران بلکه برای جوانان جهان و منطقه به عنوان یک چهره بین المللی ماندگار است.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای در سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، دانشکده فنی و حرفه ای پسران خرم آباد با همکاری بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان، همایشی در رثای آن شهید والامقام برگزار کرد.

این همایش، با سخنرانی دکتر مهدی معاونت فرهنگی دانشجویی ، دکتر جلیلی، رییس بسیج اساتید ، دکتر دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و حجت الاسلام بنیان جوادی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در د انشگاه فنی و حرفه ای برگزار گردید

برنامه در ساعت 10:30 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. ابتدا دکتر الماسی، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان ضمن خیرمقدم به مدعوین و حضار، و تسلیت روز شهادت سردار سلیمانی، ابراز امیدواری کرد که راه این شهید بزرگوار چراغ راه همگان باشد.

سپس دکتر دستگردی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی دانشگاه فنی و حرفه ای، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ایشان را از الگوهای منحصر به فرد برای جوانان دانست و ده ویژگی برجسته شهید سلیمانی را از این نقطه نظر که چگونه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان سربازان علمی می توانند جرعه ای از زندگی سراسر عشق و محبت او را کسب کنند، اینگونه برشمرد: 1- روحیه سلحشوری و جنگندگی 2- روحیه شهادت طلبی 3- نگاه سردار و احترام ایشان به خانواده شهدا 4-اخلاص در فضای زندگی 5- ارادت و توسل ایشان به اهل بیت علیهم السلام 6-ولایت مداری 7-شخصیت فرامرزی و بین المللی ایشان 8- نظم و انضباط در لحظه عمل کردن 9- بیان تأثیرگذار و جاذبه سردار 10- ارتباط خوب با جوانان.

دکتر جلیلی

دکتر جلیلی، رییس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای که دیگر سخنران برنامه بود، سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، و رحلت عالم جلیل القدر، آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت و با توجه به عنوان همایش «سردار سلیمانی، شهید تراز انقلاب اسلامی و الگویی برای جوانان» سخنانش را اینگونه ادامه داد: وقتی که ما به انقلاب نگاه می کنیم می بینیم که خوشبختانه در بستر آن مهره ها و چهره هایی پرورش پیدا کرده اند همچنانکه در مکتب تشیع و در تمدن شکوهمند اسلامی، ایرانی مجاهدان و عالمانی پرورش یافتند. این چهره ها در انقلاب اسلامی مکتب آفریدند مانند سردار سلیمانی که مکتب سلیمانی را خلق کرد. در جامعه مهدویت هم مصلح جهانی نیاز به یاران و کارگزاران بسیار مقتدر و در حد جهانی دارد چنانکه بزرگان دینی ما مانند امام باقر و امام صادق علیم السلام ظهورمبارزاتی را به حضور یاران ، منوط می کردند در دوره رجعت 313 نفر یاری که می گویند، کارگزارانی در حد بین المللی هستند که در همه حوزه ها می درخشند و در تراز بین المللی هستند. چنین یارانی مانند شهید چمران ، شهید همت، شهید متوسلیان و به ویژه سردار سلیمانی در رکاب حضرت باید قرار بگیرند تا بتواند تحول جهانی، امنیت، تکامل و اخلاق را ایجاد کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود سردار سلیمانی را با توجه به رسالت جهانی اسلام، الگوی وارسته مقاومت در جهان اسلام و در تراز یک الگو نه تنها برای جوانان ایران بلکه برای جوانان جهان و منطقه به عنوان یک چهره بین المللی ماندگار دانست.

حجت الاسلام بنیان جوادی، رییس دفتر نهاد معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، بیان نمود: از آغاز که بعثت پیامبرگرامی اسلام(ص) آغاز شد در برابر آن حرکت کفر و شرک و بت پرستی بودکه در برابر حضرتش می ایستادند اما پیامبر(ص) با کمک مجاهدین و یارانش در مقابل شرک و کفر ایستادند و پرچم توحید را بالا بردند. این حرکت پیامبر چون در مقابل کفر محض بود مشکلات کمتری داشت اما مواجهه با جریانی که به ظاهر پرچم اسلام را دارد ولی در باطن کفر و شرک است سخت است. حجت الاسلام بنیان جوادی با بیان اینکه در برابر فتنه هاست که ارزش حاج قاسم را می فهمیم گفت: اولین فتنه در جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر روی داد. سابقین اسلام در برابر امیرالمومنین(ع) قرار گرفتند. همین فتنه عاشورا را به وجود آورد و بعد فتنه بنی امیه را پی ریزی کرد. آن فتنه ادامه شومی در جهان اسلام ایجاد کرد که تا کنون ادامه دارد مانند فتنه عراق و شامات که حرکت اسلام در جهان را تحت الشعاع قرار می داد اما با بصیرت رهبر و فرماندهان میدانی همچون حاج قاسم و مجاهدت سپاه، اساس این فتنه هم جمع شد. و اینجاست که می فهمیم که این شهید والامقام با چه سخت کوشی ها و مجاهدت هایی کار را پیش برد و ریشه داعش را کند و امنیت مرزها را تأمین کرد.

دکتر مهدی معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای طی سخنانی بیان نمود:شهید سلیمانی عاقبت به خیر شد چیزی که الان مهم است اینست که ما هم خودمان را عاقبت به خیر کنیم و در این برهه از تاریخ قدر این مجاهدت ها و رشادت ها را بدانیم تا جمهوری اسلامی را به هدف عالی ای که مقام معظم رهبری و امام خمینی آن را تبیین و ابلاغ فرمودند برسیم که یکی از آنها بیانیه گام دوم است إن شاءالله به چیزهایی که در بیانیه گام دوم ثبت شده برسیم و در تاریخ سازی عقب نیفتیم. وی لازمه خودسازی را گام برداشتن در راه شهیدان دانست و افزود: این شهادت ها برای آبیاری درخت تناور جمهوری اسلامی است و ما هم باید کمک دهنده این راه باشیم و از آنها آبرو کسب کنیم زیرا این شهیدان با خدا همجوارند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.