فعالیت ۱۰۰ کانون بسیج اساتید در دانشگاه فنی وحرفه‌ای

دانشگاه فنی حرفه ای
محمدرضا جلیلی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو :

فعالیت ۱۰۰ کانون بسیج اساتید در دانشگاه فنی وحرفه‌ای

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از دو سال و نیم گذشته تشکیل شد و هم اکنون نیز با 100 کانون بسیج اساتید در سطح کشور فعالیت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای، محمدرضا جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در برنامه «گفتگوی علمی» رادیو گفتگو صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور به تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای، کارآفرین و متخصص می‌پردازد و با 181 دانشکده و 130 هزار دانشجو بخشی از نیاز جامعه به تربیت نیروی کار ماهر را تأمین می‌کند.

وی افزود: بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از دو سال و نیم گذشته تشکیل شد و هم اکنون نیز با 100 کانون بسیج اساتید در سطح کشور فعالیت می‌کند.

جلیلی با اشاره به بومی سازی مأموریت‌های این دانشگاه گفت: بیش از 50 درصد کانون‌های ما در هفته بسیج گروه‌های مسئله محور و مهارتی را تشکیل دادند تا برای حل مسائل تخصصی استان با رویکرد مهارتی فعالیت کنند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: بسیج اساتید این دانشگاه با استفاده از ظرفیت نخبگانی و دانشجویان بسیجی منشأ خیر وبرکت فراوانی شده است نمونه آن هم تولید بیش از 3 میلیون ماسک و محصولات بهداشتی، محافظتی و الکل گیاهی در این ایام کرونایی است.

وی با اشاره به مأموریت‌های کانون‌های بسیج اساتید در این دانشگاه گفت: بسیج اساتید با توجه به مأموریت‌های پژوهشی خود، مواردی چون راه اندازی اندیشکده‌های راهبردی و مهارتی و نیز کارگاه‌های آموزشی و پژوهشیِ رونق و جهش تولید و کسب و کارهای دیجیتال را برای رصد مشکلات استان و منطقه در دستور کار قرار داده است.

جلیلی یادآور شد: طبق آئین نامه بسیج اساتید، هر استادی که بین 4 تا 6 ساعت تدریس کند می‌تواند عضو بسیج اساتید شود و هم اکنون نیز 5 هزار نفر از اعضای هیئت علمی، عضو بسیج اساتید دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور هستند.

وی ایجاد کارگروه‌های مهارتی برای بررسی چالش‌های اقتصادی و چالش‌های استان، ارتباط با بسیج مجلس به منظور پیگیری محورهای اشتغال و تجاری سازی تولیدات، راه اندازی استارت آپ‌ها از ایده تا تولید، طراحی اتاق‌های فکر در حوزه معماری اسلامی ایرانی، تبیین محورهای علم و فناوری و ورود جدی به اجرای هفت توصیه مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری را از دستاوردهای بسیج اساتید این دانشگاه برشمرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.